Senin, 23 November 2015

Kuasa Loji Jambu Batu

Kuasa Loji Jambu Batu

Saya tinggal di sebuah negara yang telah hampir tumbuh-tumbuhan boleh berkembang. Saya tinggal di negara hutan hujan. Negeriku ini kaya dengan pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan. Pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan boleh berkembang mana-mana. Satu contoh tumbuh-tumbuhan atau tanaman herba yang boleh tumbuh di mana-mana jambu batu juga dikenali sebagai "Bayabas" di negara kita.

Bayabas atau jambu batu terkenal kerana banyak manfaat herba. Semua bahagian jambu batu boleh digunakan sebagai ubat. Kilang jambu batu boleh menyembuhkan cirit-birit, alahan, kencing manis, gusi rosak, sakit gigi, menyembuhkan luka, mengawal tekanan darah dan juga boleh membantu mengurangkan berat. Ia dikenali sebagai "semua anda boleh menanam" di tempat kami.

Apabila anda mengalami cirit-birit, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah memilih beberapa daun jambu batu dan rebus. Anda perlu minum beberapa daun jambu batu rebus. Berehat dan selepas cirit-birit yang hilang. Jika anda mempunyai gusi yang rosak atau gigi sakit, tua-tua di tempat kita memberitahu kita untuk mendapatkan beberapa daun dan mengunyah selama beberapa minit dan sakit mulut anda akan hilang. Dan ia adalah benar-benar benar, saya mencubanya sendiri sebelum ini. Ia juga boleh menyembuhkan luka, luka luaran terutamanya, oleh terhempas daun jambu batu dan meletakkan atau meletakkannya untuk luka. Dengan cara itu, kesakitan anda akan berkurangan dan selepas beberapa hari ia akan sembuh sepenuhnya hanya dengan terus meletakkan daun kemalangan jambu batu dalam luka anda. Apabila anda kebetulan mempunyai tekanan darah yang tinggi, semua yang anda perlu lakukan adalah makan buah-buah jambu batu itu. Amalan orang tua itu kerana mereka adalah orang yang biasanya mendapat tekanan darah tinggi. Terdapat beberapa kandungan dalam jambu batu yang boleh membantu metabolisme anda kerja cepat terhasil ke dalam berat badan.

Ini hanyalah sebahagian daripada keajaiban dan kuasa tumbuhan jambu batu boleh buat. Terdapat banyak lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar