Senin, 23 November 2015

Rawatan semula jadi Anemia

Rawatan semula jadi Anemia

Anemia adalah kekurangan darah beroksigen di dalam badan. Anemia berlaku kerana kandungan besi yang rendah dalam darah. Seseorang yang mengalami anemia menjadi lemah dan nipis. Ini berlaku disebabkan oleh penurunan dalam sel-sel darah merah.

Anemia bertambah beransur-ansur. Kulit menjadi kekuningan dan lustreless. Otot menjadi kejang, peningkatan denyutan jantung dan saraf menjadi lemah. Pesakit kehilangan selera makan dan biasanya mengadu loya. Biasanya, orang yang menderita dari perut dan haba masalah untuk masa yang lama mengalami anemia.

Rawatan semula jadi Anemia
Dengan remedi rumah semula jadi, pesakit sembuh secara semulajadi dan selama-lamanya. Oleh itu, kita berikan di sini beberapa cara untuk rawatan semula jadi anemia.

Jus tomato: Campurkan 3 gm garam hitam dan secubit serbuk lada hitam dalam 100 ml jus tomato. Minum jus ini pada waktu pagi dan petang. Ini adalah ubat rumah yang baik untuk anemia.

Lime dengan pisang: Memohon beberapa limau yang basah lebih pisang dan memastikan ia di bawah embun pada waktu malam. Makan pisang ini pada waktu pagi. Anda pasti akan mendapat manfaat daripada ubat semulajadi ini untuk anemia.

Anggur untuk rawatan anemia: Makan 100 gram buah anggur pada waktu pagi dan petang menyembuhkan anemia. Ia meningkatkan kandungan besi dalam darah. Degupan jantung yang pantas menjadi normal. Ini adalah rawatan semulajadi yang baik untuk anemia.
Woodapple untuk mengubati anemia: Ambillah daun segar woodapple dan mengisar mereka untuk mengeluarkan jus mereka. Ambil kira-kira 3 ml jus ini dengan 1 gram serbuk garam hitam ditambah ke dalamnya. Ini rawatan semula jadi untuk anemia adalah sangat berkesan untuk mengubati anemia.
Salad untuk mengubati anemia: Salad adalah sumber yang kaya dengan zat besi. Pesakit harus selalu makan salad kerana ia adalah tonik untuk mengubati anemia.
Bayam: bayam juga sumber yang kaya dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukan darah. Ia sangat bermanfaat dalam rawatan anemia.
Fenugreek: Daun halba yang sangat kaya dengan kandungan zat besi. Ini daun membantu dalam pembentukan darah dan anemia pengawetan.
Jus bit untuk rawatan anemia: Jus bit membantu dalam pembentukan RBC kerana ia kaya dengan kandungan zat besi. Ia mempunyai potensi untuk menyembuhkan anaemia.It ialah memberi kekuatan kepada badan dan ubat yang berkesan untuk anemia.
Tips-terapi: Tips untuk kesihatan anda

Mengambil makanan mudah hadam dan berkhasiat.
Elakkan tembakau dan alkohol.
Ambil rehat yang betul. Tidur sekurang-kurangnya 8 jam setiap hari.
Elakkan tekanan dan ketegangan.
Jus buah-buahan dan sayur-sayuran adalah bermanfaat: delima, anggur, mangga, lobak merah, bayam, ubi bit, aloe vera, blackberry India, bawang, tomato dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar