Senin, 23 November 2015

Minyak Aromatherapy - Jasmine Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Jasmine Minyak Essential

Jasminum grandiflora adalah tumbuhan yang indah keluarga Oleaceae itu. Ia sebelum ini dikenali sebagai Jasmine officinale dan biasanya dikenali sebagai Royal Jasmine atau Sepanyol Jasmine.

Jasmine adalah pokok renek malar hijau dengan tabiat memanjat. Ia telah diketahui membesar sehingga 10 meter tinggi. Daun hijau gelap yang hampir tidak dikenali apabila bunga berbentuk bintang putih yang berkembang penuh.

Aroma ini adalah yang paling sengit pada waktu malam apabila bunga dikumpulkan.

Jasmine dan Lavender adalah minyak paling digemari saya. Walaupun sangat berbeza, ia adalah sukar untuk membezakan di antara mereka untuk kegemaran.

Proses pengekstrakan

Pengekstrakan Jasmine Minyak Essential adalah satu tugas yang lebih kompleks berbanding dengan kebanyakan minyak lain. Pertama yang 'konkrit' oleh pengekstrakan pelarut, dan mutlak diperolehi daripada konkrit oleh pemisahan dengan alkohol, minyak pati yang dihasilkan daripada mutlak oleh penyulingan wap.

Menggunakan sebagai minyak pati

Jasmine Minyak Essential digunakan sebahagian besarnya dalam pembuatan minyak wangi tetapi mempunyai banyak kegunaan lain yang berfaedah.

Jasmine Oil telah digunakan untuk untuk tanda-tanda kemurungan yang teruk. Ia boleh memberikan rasa keyakinan oleh menenangkan jauh saraf.

Jasmine boleh memberikan rasa peningkatan tenaga dan keghairahan.

Dari segi sejarah, Jasmine Minyak Essential telah digunakan dalam banyak bidang bersalin daripada meningkatkan pengecutan untuk melegakan kesakitan. Selepas bersalin ia boleh membantu dalam mengekalkan aliran susu ibu.

Berikut adalah ringkasan ringkas mengenai beberapa manfaat dan kegunaan yang mungkin bagi penggunaan Jasmine Minyak Essential dalam suasana rumah.

Minyak Jasmine boleh melegakan sakit sendi letih, kekejangan otot dan terseliuh.
Jasmine menenangkan pada kulit dan boleh membantu dalam pembaikan stretch mark luka dan penyembuhan parut. Ia sesuai untuk kulit kedua-dua berminyak dan kering.
Jasmine Oil boleh membantu prestasi seksual lelaki.
Jasmine mungkin mempunyai manfaat untuk sistem pernafasan atas, ia boleh melegakan batuk dan meningkatkan suara yang croaky.
Jasmine Oil boleh digunakan dalam pengewap dan Burners, dan sebagai minyak urut.
Langkah berjaga-jaga

Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Sebagai langkah keselamatan tambahan sedar bahawa ini adalah minyak yang sangat santai dan boleh menyebabkan tahap kepekatan dikurangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar